Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu serwis informacyjny
Strona Główna
MENU PODMIOTOWE
  • Dane Adresowe
  • Kadra Kierownicza
  • Struktura Organizacyjna
  •       -- Wydział Kadr
          -- Wydział Kontrolno - Rozpoznawczy
          -- Wydział Operacyjny
          -- Wydział Kwatermistrzowski
          -- Sekcja Budżetu i Rachunkowości
          -- Jednostki Ratowniczo - Gaśnicze
          -- Regulamin organizacyjny
  • Jednostki Podległe
  • Usługi społeczne
  • Informacje
  • Ogłoszenia
  • Ochrona danych osobowych
  • Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • MENU PODMIOTOWE   \  STRUKTURA ORGANIZACYJNA   \  WYDZIAł OPERACYJNY

      Wydział Operacyjny

    WYDZIAŁ OPERACYJNY


    Wydział Operacyjny realizuje zadania w zakresie spraw:
    1) operacyjnych;
    2) szkoleniowych;
    3) obronnych;
    4) łączności.

    Do zadań Wydziału Operacyjnego należy w szczególności:

    1. W zakresie spraw operacyjnych:
    1) analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze działania oraz przygotowanie komendy miejskiej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
    2) opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
    3) przyjmowanie zgłoszeń alarmowych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do działań ratowniczo – gaśniczych;
    4) dysponowania we własnym zakresie lub za pośrednictwem CPR innych służb niezbędnych do prowadzenia skutecznych działań ratowniczo – gaśniczych;
    5) koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze działania;
    6) przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jrg;
    7) analizowanie stanu wyposażenia jrg i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
    8) zapewnienie funkcjonowania MSK, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa;
    9) sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
    10) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
    11) przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
    12) nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno-technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawianie wniosków w tym zakresie;
    13) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz OSP na obszarze działania pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
    14) przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
    15) koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
    16) prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g na obszarze działania;
    17) bieżące informowanie rzecznika prasowego komendanta miejskiego o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych na obszarze działania i postępie akcji ratowniczych;


    2. W zakresie spraw szkoleniowych:
    1) planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy miejskiej i jednostek OSP na obszarze działania;
    2) organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków OSP w zakresie ratownictwa;
    3) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze działania;
    4) organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków oraz prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej.


    3. W zakresie spraw obronnych:
    1) prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie miejskiej;
    2) koordynowanie realizacji zadań obronnych.

    4. W zakresie spraw łączności:
    1) planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania;
    2) nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy miejskiej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione;
    3) zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
    4) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
    5) analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek ochrony przeciwpożarowej na obszarze działania;
    6) koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek krs-g na obszarze działania;
    7) planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania nowoczesnych technik łączności;
    8) sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.

      udostępnił Zofia Kłos dnia 2016-09-07 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej v1.0 góra