Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu serwis informacyjny
Strona Główna
MENU PODMIOTOWE
  • Dane Adresowe
  • Kadra Kierownicza
  • Struktura Organizacyjna
  •       -- Wydział Kadr
          -- Wydział Kontrolno - Rozpoznawczy
          -- Wydział Operacyjny
          -- Wydział Kwatermistrzowski
          -- Sekcja Budżetu i Rachunkowości
          -- Jednostki Ratowniczo - Gaśnicze
          -- Regulamin organizacyjny
  • Jednostki Podległe
  • Usługi społeczne
  • Informacje
  • Ogłoszenia
  • Ochrona danych osobowych
  • Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • MENU PODMIOTOWE   \  STRUKTURA ORGANIZACYJNA   \  WYDZIAł KADR

      Wydział Kadr

    WYDZIAŁ KADR


    Wydział Kadr realizuje zadania w zakresie spraw:
    1) kadrowych;
    2) organizacyjnych;
    3) archiwizacji;
    4) pomocy prawnej;
    5) bezpieczeństwa i higieny pracy.

    Do zadań Wydziału Kadr należy w szczególności:

    1. W zakresie spraw kadrowych:
    1) realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta miejskiego;
    2) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie miejskiej, w tym dowódców jrg;
    3) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie miejskiej;
    4) analizowanie stanu przyznanych etatów w komendzie miejskiej;
    5) prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej;
    6) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej;
    7) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej;
    8) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego.


    2. W zakresie spraw organizacyjnych:
    1) realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy miejskiej;
    2) organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego;
    3) opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta miejskiego;
    4) prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie miejskiej;
    5) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej;
    6) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
    7) przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej;
    8) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej;
    9) organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej;
    10) realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy miejskiej;
    11) prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego,
    12) organizowanie oraz koordynowanie systemu rozpatrywania petycji składanych do komendanta miejskiego, a w szczególności przyjmowanie petycji, ich rejestrowanie, zamieszczanie informacji o złożonych petycjach i przebiegu ich rozpatrywania oraz sporządzanie i publikowanie corocznej zbiorczej informacji o rozpatrywanych petycjach.


    3. W zakresie spraw archiwizacji:
    prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów z archiwum i brakowania dokumentów przechowywanych w archiwum.


    4. W zakresie spraw pomocy prawnej:
    koordynacja obsługi prawnej komendy miejskiej w ramach współpracy z właściwym podmiotem zewnętrznym, któremu zlecono świadczenie pomocy prawnej.


    5. W zakresie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy:
    1) prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
    2) sporządzanie i przedstawianie komendantowi miejskiemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
    3) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
    4) przedstawianie komendantowi miejskiemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
    5) ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
    6) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
    7) uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta miejskiego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

      udostępnił Zofia Kłos dnia 2018-03-16 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej v1.0 góra