Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu serwis informacyjny
Strona Główna
MENU PODMIOTOWE
  • Dane Adresowe
  • Kadra Kierownicza
  • Struktura Organizacyjna
  •       -- Wydział Kadr
          -- Wydział Kontrolno - Rozpoznawczy
          -- Wydział Operacyjny
          -- Wydział Kwatermistrzowski
          -- Sekcja Budżetu i Rachunkowości
          -- Jednostki Ratowniczo - Gaśnicze
          -- Regulamin organizacyjny
  • Jednostki Podległe
  • Usługi społeczne
  • Informacje
  • Ogłoszenia
  • Ochrona danych osobowych
  • Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • MENU PODMIOTOWE   \  STRUKTURA ORGANIZACYJNA   \  WYDZIAł KWATERMISTRZOWSKI

      Wydział Kwatermistrzowski

    WYDZIAŁ KWATERMISTRZOWSKI


    Wydział kwatermistrzowski realizuje zadania w zakresie spraw:
    1) kwatermistrzowskich;
    2) technicznych;
    3) informatyki.

    Do zadań Wydziału Kwatermistrzowskiego należy w szczególności:

    1. W zakresie spraw kwatermistrzowskich:
    1) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy miejskiej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
    2) opracowywanie planu potrzeb wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną oraz wyekwipowanie osobiste;
    3) prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy miejskiej;
    4) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
    5) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty ksr-g na obszarze działania oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
    6) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy miejskiej;
    7) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
    8) likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
    9) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy miejskiej;
    10) prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy miejskiej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników komórek organizacyjnych komendy miejskiej;
    11) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalenie z wydziałem operacyjnym priorytetów w tym zakresie;
    12) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz z innych źródeł;
    13) ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej.


    2. W zakresie spraw technicznych:
    1) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
    2) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
    3) obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy miejskiej;
    4) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
    5) nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy miejskiej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
    6) organizowanie przeglądów, napraw i konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych;
    7) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.


    3. W zakresie spraw informatyki:
    1) analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
    2) zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej;
    3) nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy miejskiej;
    4) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
    5) planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych;
    6) sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
    7) wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
    8) systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy miejskiej;
    9) realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
    10) administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
    11) utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie miejskiej systemów teleinformatycznych;
    12) nadzór nad stroną internetową komendy miejskiej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną.

    Do zadań Wydziału Kwatermistrzowskiego należy w szczególności: 1.      W zakresie spraw kwatermistrzowskich: 1)         administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy miejskiej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie; 2)         opracowywanie planu potrzeb wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną oraz wyekwipowanie osobiste; 3)         prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy miejskiej; 4)         dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych; 5)         zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty ksr-g na obszarze działania oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych; 6)         prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy miejskiej; 7)         prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku; 8)         likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku; 9)         sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy miejskiej; 10)    prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy miejskiej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników komórek organizacyjnych komendy miejskiej; 11)    systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego
    i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalenie z wydziałem operacyjnym priorytetów w tym zakresie;
    12)    realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz z innych źródeł; 13)    ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej. 2.      W zakresie spraw technicznych: 1)         inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego; 2)         prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych; 3)         obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy miejskiej; 4)         prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi; 5)         nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy miejskiej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych; 6)         organizowanie przeglądów, napraw i konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych; 7)         wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego. 3.      W zakresie spraw informatyki: 1)         analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej; 2)         zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej; 3)         nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy miejskiej; 4)         współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych; 5)         planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych; 6)         sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki; 7)         wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych; 8)         systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy miejskiej; 9)         realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych; 10)    administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych; 11)    utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie miejskiej systemów teleinformatycznych; 12)    nadzór nad stroną internetową komendy miejskiej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną. 4.      W zakresie spraw łączności: 1)         planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania; 2)         nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy miejskiej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione; 3)         zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy miejskiej; 4)         współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności; 5)         analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek ochrony przeciwpożarowej na obszarze działania; 6)         koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek krs-g na obszarze działania; 7)         planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania nowoczesnych technik łączności; 8)         sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.
      udostępnił Zofia Kłos dnia 2018-03-16 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej v1.0 góra